Kulcsár Vajda Enikő táncművész, edző, jógaoktató, posztnatális edző PFA, szociológus, az  Anyatest Projekt szakmai vezetője

Kulcsár Vajda Enikő
 

Meli: Kérlek, foglald össze, hogy milyen edzésformát szoktál tartani és kiknek!

Enikő: Több mint 15 éve tanítok, sokféle órát tartottam már, mindenféle tánctechnikától kezdve jógaóráig. Ennek megfelelően a tanítványok is sokfélék, profi táncosoktól vagy színésznövendékektől az  egyszerűen mozogni vágyókig.

Meli: Mi az a 3 dolog, amit szerinted  fontos tudni rólad?

Enikő: Hm, 3 dolog…. legyen 3 furcsaság: az online óráimon általában a macskám, Pötyi is részt vesz gyakran beül a képbe. Igaz, már öregszik ezért csak nézelődik. Nagyon zavarnak a szűk vagy szoros ruhák, nem nagyon hordok semmilyen klasszikus fitnesszöltözéket. Mint ahogy a klasszikus fitnesszzenéket sem szeretem, már csak a táncos évek miatt is, viszont sokszor használok klasszikusabb zenéket, mondjuk nyújtásra.

Meli: Mi a jelmondatod, üzeneted  edzőként?

Enikő: A mozgás a tested ünneplése, hogy mennyi mindenre vagy képes! Nem pedig büntetés a tegnap megevett csoki miatt.

Meli: Mi a személyes jelmondatod? Ha van ilyen…

Enikő: Személyes kedvenc motivációm:  Amikor a legkevésbé van kedved mozogni, akkor van a legnagyobb szükséged rá.

Meli:  Amikor nincs kedved egy edzéshez, hogyan veszed rá magad, mi az, ami tovább visz? Mi motivál?

Enikő: Én az edzéstervre esküszöm, ezt megírom előre és próbálom betartani, akkor is ha épp nincsen kedvem.

Meli:  Táplálkozás tekintetében vannak e nálad és a családodnál aranyszabályok, amelyek szerint táplálkoztok? 

Enikő: Családilag nincsenek aranyszabályok, én is azzal küzdök, mint minden szülő: egyenek normálisan a gyerekeim, mondjuk elég zöldséget. Változó a siker, de nassolni nem nagyon szoktak, annak örülök. A magyar étkezési szokások, ideértve az iskolai-óvodai kínálatot meg büfét sajnos nem nagyon segítenek az egészséges étkezési szokások kialakításában, és ez sajnos meg is látszik a gyerekeken, meg a felnőtteken is- egyre több az elhízott, rosszul mozgó gyerek, és a túlsúlyos, mozgásproblémákkal küzdő felnőtt. Egyre gyakoribb a cukorbetegség és az inzulinrezisztencia… ezeknek a gyökerei sajnos sokszor már a gyerekkorban ott vannak.

Meli: A szokások formálják az életünket. A rendszeres testmozgás is egy szokásként indul, persze nálad több is lett belőle: szenvedély, hivatás…Vannak e olyan szokásaid, amelyek a lelki egyensúlyodat szolgálják?

Enikő: A lelki egyensúlyomhoz leginkább az járul hozzá, ha mindenből van elég, ami fontos nekem : idő a gyerekeimmel, munka, csend és nyugalom,  pörgés, beszélgetés és egyedüllét, élmények és üresjáratok. Ezek között navigálok és próbálom megtalálni az arányokat.

Meli: Szoktál-e és ha igen, milyen módon önfejlesztéssel foglalkozni?

Enikő: Nem is tudom,  van jó pár dolog ami formailag is “önfejlesztés”, amit csináltam az elmúlt években. Sok mindent tanultam például, vagy sokat foglalkoztam azzal hogy megfelelően, elakadások nélkül fel tudjak dolgozni történéseket az életemben.  De talán minden önfejlesztés, talán ez egy szemlélet, hogy nyitottan és változtatásra készen éljél.

Enikő programjaihoz látogass el a weboldalára: Kattints IDE!

Ha készen állsz te is a változtatásra, ITT találod az Énzóna-klub ajánlatát!