Bartos Évit kérdezem, aki Isaszegen, Gödöllőn és online is tart edzéseket. Évi rendszeresen segít a fogynivágyóknak is, edzésekkel, táplálkozási tanácsokkal és motivációval!

Bartos Éva edző arcképe

Meli: Kérlek, foglald össze, hogy milyen edzésformát szoktál tartani és kiknek!

Évi: 12 éve Fit-Ball oktatással kezdtem a pályafutásomat. Ez a szenvedélyem azóta is tart. Hetente kétszer Fit-Ball órákat tartok. Fit-Ball a fitnessben. Ezt fontosnak tartom kiemelni. Ezek igen kemény órák, nagyon megmozgat minden izmot. Ha már labda, akkor folytatom a Body-Ball /Soft-Ball órákkal. Hetente egyszeri alkalommal tartok kis labdás órát. Ez a típusú óra egy mondattal összefoglalva: A labda ott nehezít ahol kell, és ott segít ahol kell. 🙂 Ezen kívül vannak saját súlyos edzések is. Aerobik beütésű pörgősebb óráim is és kézi súlyzós lassúbb órákat is tartok. Megcélozva az idősebb korosztályt, vagy bármilyen oknál fogva kevésbé mozogni tudó embereket, tartok lazább, kevésbé megerőltető, mégis jól átmozgató órákat is. A túlsúlyos embereknek célzottan erőnlétükhöz képest tartom az órákat, és vannak kimondottan kemény zsírégető óráim is. Olykor stretching órákat is beiktatok. Órákon belül is szoktam variálni az edzéseket. Sosincs két egyforma órám. Hogy kiknek? 14 éves kortól 66 éves korig megfordul nálam minden korosztály.
Meli: Mi az a 3 dolog, amit szerinted fontos tudni rólad?
Évi: Lehet, hogy közhely, de imádom a “munkám”. Maximálisan segítőkész és jó szándékú vagyok. Nincsenek előítéleteim.
Meli: Mi a személyes üzeneted edzőként?
Évi: Sosem késő elkezdeni mozogni. A mozgást meg lehet szeretni. Mindenkinek azt üzenem, hogy kezdjetek el mozogni. Találjátok meg a számotokra megfelelő mozgásformát. Egy életünk van, nem mindegy hogyan éljük le.
Meli: Van személyes jelmondatod? 
Évi: Azt hiszem az összes BÉ-Fit tagom most közösen mondaná: “Akkor jó ha rossz” 😀
Ez nyilván a tornagyakorlatokra vonatkozik az órákon 🙂
Még azt tudnám mondani, hogy: Vigyázat! Függőséget okozok 😉

Meli: Amikor nincs kedved egy edzéshez, hogyan veszed rá magad, mi az, ami tovább visz? Mi motivál?
Évi: Sokan kérdezik ezt tőlem, hogy nem unod még? A válasz egyértelmű: NEM. Nagyon ritka az, amikor nincs kedvem edzést tartani. De olyankor a tudat, hogy várnak rám. Hogy miattam indulnak el otthonról, akár egy fárasztó nap után is…. aztán belépek a terembe, és látom az embereket, hogy várják a tornát..majd elindul a zene, együtt mozognak velem….mosolyognak….ez motivál. A csapatom!
Meli: Táplálkozás tekintetében vannak e nálad és a családodnál aranyszabályok, ami szerint táplálkoztok?
Évi: Mivel már felnőtt gyerekeim vannak, így sok beleszólásom nincs az ő étkezésükbe. Én kerülöm a húst. Nem szeretem, és nem is tartom jó tápláléknak a húst az állattartás miatt. Cukor nincs itthon nálunk, és a liszt is mindig megmolyosodik, mire előveszem 🙂
Meli: A szokások formálják az életünket. A rendszeres testmozgás is egy szokásként indul, persze nálad több is lett belőle: szenvedély, hivatás…Vannak e olyan szokásaid, amelyek a lelki egyensúlyodat szolgálják?
Évi: A testmozgás mindennapos része az életemnek. Ami kikapcsol az például a séta. Ezen kívül nagyon szeretek víz közelében lenni. Sétálni, nézni, hallgatni… Szeretem a fákat, az erdőt. Szeretek utazni. Sok sok mindent tudnék még ide sorolni 😉

Meli: Szoktál e valamilyen módon önfejlesztéssel foglalkozni? Ha igen, hogyan?
Évi: Igen szoktam. Mindig beiratkozok egy tanfolyamra. Jön egy sugallat, es máris ott ülök az iskolapadban😊 Jelenleg is képzés alatt állok. Ha egy tanfolyamon csak egy új dolgot tanulok meg, akkor is bővült a tudásom. Szakirányú könyveket olvasok es ezen kívül szivesen beszélgetek szakmabeliekkel, illetve szerintem “nagy tudású “ emberekkel. 😊

Ha szeretnél részt venni Bartos Éva valamelyik edzésén, a következő telefonszámon egyeztethetsz vele időpontot:

+36 20 4468338

Ha te is szívesen tennél egy lépést, hogy – Évi szavaival élve – önmagadról megtanulj legalább egy dolgot, akkor nézd meg ITT az Énzóna-klub ajánlatát is!