A koronavírus idején

Változz a változásban

7.nap

Nem őrülök meg!

Ma kiderült, hogy itt a lakóhelyünkön is van már diagnosztizált koronavírusos beteg. Amikor testközelbe kerül, amitől félsz, akkor még félelmetesebb. Amikor látunk valamit a hírekben, azt gondoljuk, velünk nem történhet baj, az csak valahol messze érvényes, eddig úgysem ér el. Hát ez az érzés megváltozik.Tudom, mi még teljes biztonságban vagyunk, hisz nem mozdulunk ki, amíg le nem telik a tünetmentes 2 hét. Ma van az első hét vége.

Én jól bírom, mert eldöntöttem, hogy NEM ŐRÜLÖK MEG.

Egyébként is nagyon szeretek itthon lenni. Nem hiányzik semmi. De én sem tudhatom mi vár rám, hogyan hat majd rám a helyzet. Ezért is írok, hogy ezt nyomon kövessem. Ez lesz a tanúm. 🙂

Azon gondolkodom, hogy muszáj lesz beszélnie az embereknek arról, hogy mit okoz bennük a változás. Tele vannak a közösségi felületek vicces mamekkel, kommentekkel. Naná, hogy a nevetés az egyik legjobb feszültségoldó és egyben a legjobb hárító módszer is. Tudatosan törekedni arra, hogy legyen az életünkben nevetés, humor, vicc, alapvető szükségletünk. Egy idő után senki sem akar majd rémisztő híreket olvasni a vírus terjedéséről. Olyan tartalmat szeretnénk majd fogyasztani, amitől töltődünk. Hisz gondolj bele, milyen fáradtak leszünk kb. 3-4 hét múlva. Akkorra talán már kialakul az új, átmeneti (?) életünk. Ha ügyesek vagyunk lesz átlátható, követhető napirendünk, beáll egy élhető életforma. Talán már tudunk nyugodtabban dolgozni és még marad annyi energiánk is, hogy magunkra figyeljünk. Elkezdjük majd kutatni mire van szükségünk, keressük majd, hogy mi segít nekünk testi, lelki egészségünk megőrzésében. Tehát kellenek a viccek, a nevetések, a vígjátékok, az olyan játékok, amitől garantáltan jó kedvünk lesz! 

Ha a viccelődés csak hárítás marad és nem tartozik hozzá szembenézés, a helyzet felmérése, megértése, elfogadása és a hozzá való alkalmazkodás, rugalmasság, akkor nehezebb dolgunk lehet. Akkor könnyű belecsúszni veszekedésbe, dühkitörésbe, türelmetlenségbe, rossz kedvbe.

Kérlek, hogy dolgozz ez ellen. Talán most még viccesen hangzik, de nyugodtan döntsd el magadban te is : Nem őrülök meg!

Kicsit most gondolkodj előre és ne hagyd, hogy az utóbb felsorolt dolgok elhatalmasodjanak rajtad. Ha egyedül vagy, akkor sem lesz jó neked úgy, ha pedig a családoddal, akkor sok kellemetlenségtől kímélhetitek meg egymást.

Gondold végig, hogy mit tudsz tenni most, hogy később ne legyen gond.

  • Esetleg kialakíthatnál egy új szokást. Valamit, amire mindig azt mondtad régen, hogy nem jut rá időd, pedig úgy szeretnéd.

  • Vagy tűzz ki magad elé egy célt a karantén idejére. Lehet ez egy apróság is. Pl. hogy nem kiabálsz a gyerekkel. Hogy nem rajta töltöd ki a dühödet.

    (Ebben segíthetek is Neked. NÉZD MEG ITT! ) Még fotót is készítettem hozzá 🙂

  • Vagy írj egy listát, hogy mit szeretnél csinálni a karantén után és addigra készülj el mindennel, hogy akkor már semmi se álljon az utadba!

  • Játssz sokat! Mutatom ITT, hogy szerintem miért fontos ez…

Szóval, döntsd el, hogy kiveszed a rosszból a jót!